Tu ce faci ca sa nu renunti la sala si dieta?


Una dintre cele mai intalnite rezolutii pe plan personal la inceputul primaverii este cea de a face mai mult sport si de a tine o dieta echilibrata, decizie frecvent abandonata dupa putin timp. 

Cu siguranta, in trecut, ti-ai facut un abonament la sala pe care l-ai abandonat dupa 2-3 sedinte. Asa e? Da, stiu. Toata lumea incepe, 80% vor renunta. De ce? Pentru ca nu vor sa mearga singuri la sala, pentru ca vor rezultate inca de la prima sedinta, pentru ca pur si simplu nu mai au chef.

Iti faci abonament la sala, mergi o luna, doua, cu indulgenta trei luni, dupa care incepi sa abandonezi usor, usor. Nu te duci o zi, doua si intr-un final ajungi sa nu te mai duci deloc.

Vrei rezultate? Iti doresti sa ai un corp de invidiat? Daca da, trebuie sa te ambitionezi si sa te motvezi. Lipsa consecventei face ca rezultatele pe care le-ai obtinut in prima luna, sa nu fie sustinute, eforturile tale vor fi anulate.

Primul lucru pe care te sfatuim sa-l faci dupa ce ai decis ca e nevoie de sport si de mai multa miscare in viata ta este sa te misti, pur și simplu. Poti incepe cu a merge pe jos ori de cate ori se iveste ocazia unei deplasari scurte. Dupa ce descoperi ca miscarea face parte din viata ta de zi cu zi, atunci iti poti face un abonament la sala.

Pentru inceput, va sfatuim sa tineti cont de cele 5  “tips & tricks” care sa te ajute sa nu renunti, sa treci peste acest “hop” si sa ramai motivat in continuare:

1.   Alege sa faci ce iti place

Daca mersul la sala il vezi ca pe mersul la medic, o sa renunti in secunda 2.

Alege ceva care iti face placere. Poate sa fie orice: Zumba, inot, sala, bicicleta, volei, tenis etc. Daca iti place, o sa continui.

2.    Incepe treptat

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac cei care incep un program de sport este ca vor prea mult din prima. Ia-o usor, nu e nici o graba.

Progresele mici, dar constante, o sa te tina motivat.

3.   Alege sa mergi cu cineva la sala

Cand esti singur, daca nu ai chef azi, nu te duci. Dar, cand stii ca trebuie sa te intalnesti cu “partenerul de antrenament”, nu mai e asa simplu.

4.   Masoara-ti progresul!

Progresul te motiveaza. Orice progres, oricat de mic, iti da energie.

5.   Incearca lucruri noi!

Varietatea este extrem de importanta in orice domeniu, chiar si atunci cand faci sport. Daca pana in acest moment ai ales sa mergi doar la sala, acum poti opta si pentru mersul in cantonamente sportive. Noi organizam annual astfel de iesiri in aer liber. Prin acest remendiu eviti plictiseala, rutina si monotonia.

Acestea ar fi cele mai simple metode care te vor ajuta sa ramai motivat/a si sa iti continui programul de sport si dieta.