BACK TO GYM: 5 sfaturi pentru a reveni la rutina ta de antrenamente

Antrenorii de la Futura Gym sunt pregatiti de un nou sezon si iti prezinta 5 sfaturi pentru a reveni la rutina ta de antrenamente.
rutina antrenament futura gym

Stiai ca dupa 12 zile inactive capacitatea ta cardio poate sa scada cu pana la 7%, iar dupa 4 saptamani cu pana la 20%, fiind la fel de dificil sa reintre in forma chiar si cele mai experimentate persoane in sala de fitness? Tuturor ni s-a intamplat ca la un moment dat sa nu ne mai tinem de exercitiile fizice pe care le aveam planuite pe perioada vacantei. Saptamani intregi fara pic de antrenament, zile consecutive de stat pe plaja sau pe canapea urmarind un maraton de filme, isi spun cuvantul. Totusi, cum revenim la rutina noastra de antrenamente? Cel mai bun plan este sa ne stabilim un obiectiv mai degraba legat de performanta pe care vrem sa o obtinem decat de greutate si vom observa cum vom reveni la normal treptat.

Antrenorii de la Futura Gym sunt pregatiti de un nou sezon si iti prezinta 5 sfaturi pentru a reveni la rutina ta de antrenamente:

#1 Nu te astepta sa fii la acelasi nivel la care ai fost inainte

Din pacate, indiferent de nivelul de pregatire fizica pe care il ai, o pauza mai lunga de la antrenamente inseamna ca iti vei pierde o parte din abilitatile tale. Totusi, acest lucru nu inseamna ca nu vei mai reveni niciodata la nivelul din trecut sau, ba mai mult, nu-l vei putea depasi, inseamna doar ca nu vei putea incepe proramul cu o greutate mai mare sau nu vei putea alerga mai mult decat o faceai inainte.  Toate acest lucruri nu ar trebui sa te descurajeze pentru ca este un lucru absolut normal.

Vestea buna este ca iti vei recapata rezistenta fizica intr-un timp mult mai scurt comparativ cu timpul necesar pentru a ajunge la performanta initiala datorita memoriei musculare.

#2 Ai rabdare!

Stim ca este dificil sa stii ca nu poti ridica la fel de mult ca inainte sau ca nu poti alerga la fel de repede pe cat ai putea in mod normal, dar e nevoie de putina rabdare. Lucreaza cu forta si energia pe care o ai acum si ai incredere ca atata timp cat esti constant cu programele de antrenament, vei reveni la normal in cateva saptamani. Nu incerca sa-ti depasesti prea mult limitele pentru ca va creste riscul de injurii.

#3 Nu te ambitiona sa faci prea mult!

Nu incerca sa faci toate exercitiile simultan. Opreste-te doar la cateva care sa te ajute sa faci trecerea mai usoara de la perioada de inactivitate la programul ded antrenament si sa acorzi corpului tau pentru a se adapta schimbarii.

#4 Aminteste-ti ca probabil va fi putin mai dureros!

Contrar miturilor existente, sentimentul de durere nu este cel mai bun indicator al faptului ca ai avut un program bun sau nu de antrenament. Daca simti o durere dupa antrenament este probabil pentru ca ai introdus un exercitiu nou sau nu te-ai antrenat de ceva vreme. Asadar, daca te intorci la sala dupa o pauza mai lunga, sunt sanse foarte mari ca a doua zi sa simti asta.

Si aici avem o veste buna: durerea nu va ramane pentru totdeauna. Imediat ce te vei intoarce la rutina ta de antrenamente, vei putea sa te antrenezi fara sa mai resimti febra musculara.  Pentru a te recupera mai rapid, asigura-te ca te-ai incalzit inainte si nu uita si de stretching-ul de dupa. Bineinteles, o sesiune la spa la Futura Gym Wellness Colentina, face intotdeauna minuni.

#5 Ia-ti un antrenor personal

Daca iti doresti un ajutor suplimentar, atunci programul cu un antrenor personal poate fi de real folos. Acesta iti poate construi un program de antrenament si un plan de nutritie bazate pe obiectivele pe care le ai si iti poate arata cum poti folosi si integra fiecare echipament din sala de fitness. Iti recomandam sa alegi un antrenor personal, in special in situatia in care ai suferit un accident sau te confrunti cu diverse probleme medicale, astfel incat sa iti ofere tot suportul necesar in procesul de vindecare.

Esti gata sa te intorci in sala de fitness? Ai nevoie de oameni in jurul tau care sa te mentina motivat si sa-ti spuna ce functioneaza cel mai bine pentru tine?

Related Posts

Leave a comment