Ce alegem dupa antrenamentul de la sala: piscina, masaj sau sauna?

O sesiune de spa poate fi o componenta extrem de importanta in cadrul programului tau de antrenament in ceea ce priveste recuperarea de dupa. Insa cand este cel mai bun moment sa mergi la piscina, masaj sau sauna? Care sunt beneficiile reale ale acestora pentru sanatatea ta si pentru modul in care organismul se recupereaza dupa un antrenament intensiv?

O sesiune de spa poate fi o componenta extrem de importanta in cadrul programului tau de antrenament in ceea ce priveste recuperarea de dupa. Insa cand este cel mai bun moment sa mergi la piscina, masaj sau sauna? Care sunt beneficiile reale ale acestora pentru sanatatea ta si pentru modul in care organismul se recupereaza dupa un antrenament intensiv? Spre exemplu, in general, este recomandat sa astepti o zi sau doua inainte de a merge la spa, pentru a oferi timp muschilor tai sa se “calmeze”, sa se relaxeze, dupa activitatile intense.

Iata 4 modalitati de relaxare si recuperare dupa antrenament pe care le vei intalni la Futura Gym Wellness Colentina, cel mai nou spatiu de antrenament si relaxare deschis de Alexander Florescu.  

Piscina si sala de fitness: o combinatie castigatoare

Indiferent de nivelul tau de antrenament, de tipul de program pe care il urmezi in sala de fitness, inotul este o adevarata binecuvantare pentru muschii tai. O sesiune la piscina, dincolo de faptul ca te va ajuta sa te relaxezi mental, sa uiti de toate grijile de zi cu zi, dar sa te umpli de energie, este si un excelent antrenamet cardiovascular.

5 beneficii ale inotului:

  • Ideal pentru bunastarea generala. 30 minute de inot, de 3 ori pe saptamana, alaturi de o alimentatie sanatoasa si un program de fitness echilibrat, sunt unele dintre cele mai bune modalitati de a ramane sanatosi, energici si de a avea o atitudine mentala pozitiva.
  • Te scapa de stres si te relaxeaza. Indiferent ca este vorba de munca, de programul aglomerat impartit intre birou si familie, fiecare avem momente in care simtim ca nu mai putem. Ei bine, un ajutor pentru toate acestea este mai aproape decat crezi. Inotul in mod regulat poate reduce considerabil nivelul de stres, echilibreaza starile de anxietate si depresie si ajuta la imbunatatirea somnului.
  • Ajuta la arderea caloriilor. Inotul este una dintre cele mai eficiente metode de ardere a caloriilor. In doar 30 de minute de inot poti arde peste 200 de calorii, comparativ cu mersul pe jos, unde arzi aproximativ 100 de calorii in acelasi interval.
  • Iti creste nivelul de energie. Lipsa de miscare este de cele mai multe ori responsabila pentru nivelul mic de energie cu care se cofrunta majoritatea persoanelor. Cu doar 30 de minute de inot, de  ori pe saptamana, poti da un boost de energie orgnaismului tau prin accelerarea ratei metabolismului.
  • Reduce riscul aparitiei bolilor. Pe langa faptul ca este o forma excelenta de exercitii cardiovasculare, inotul te poate ajuta si la prevenirea bolilor de inimia, a accidentelor vasculare cerebrale sau a diabetului.

Alege unul din cele 2 pachete pentru acces la piscina de la Futura Gym Wellness Colentina.

Masajul: rasfatul de dupa antrenament

Masajul este un must-do dupa fiecare antrenament al tau din sala de fitness. Daca pana acum stateai pe ganduri in alege o astfel de modalitate de recuperare dupa efort, iti prezentam cateva motive pentru care sa iti rezervi chiar acum o sesiune de masaj. Te vei simti mai bine, vei arata mai bine si vei avea mai multa energie daca iti rasfeti organismul cu masaje constante.

Desi terapia cu masaj este de cele mai multe ori vazuta in relatie cu durerea sau relaxarea, multi experti in fitness considera ca beneficiile depasesc acest aspect. Astfel, nu este o surpriza ca multi oameni incep sa includa masajul in rutina lor de sanatate.

5 beneficii ale masajului dupa antrenament:

  • Accelereaza recuperarea. Pentru a te vindeca rapid si pentru a fi gata pentru urmatorul antrenament, muschii au nevoie de mai mult oxigen si de reconstruirea celulelor. Un masaj post-antrenament accelereaza recuperarea organismului  prin stimularea circulatiei sangelui.
  • Reduce inflamatia. Daca te antrenezi frecvent, cu siguranta te-ai confruntat cu inflamatia (febra) musculara cel putin o data. Petru a reduce aceasta stare, in loc sa alegi un medicament antiinflamator, expertii de la Futura Gym Wellness Colentina iti recomanda un masaj de minimum 20 de minute dupa fiecare antrenament si te vei simti ca nou.
  • Iti ofera mai multa energie. Chiar daca este greu de crezut, un masaj relaxant post-antrenament iti poate oferi mai multa energie. Masajel elibereaza mitocondriile, structuri celulare care imbunatatesc performanta de anduranta prin cresterea nivelului de utilizare a oxigenului de catre muschi. Mai exact, te poti folosi de masaj pentru a trimite mai multe oxigen muschilor. Astfel, te recuperezi mai repede, ceea ce inseamna ca te vei simti si mai pregatit pentru urmatorul antrenament.
  • Te scapa de stres si anxietate. Antrenamentele fizice sunt deja un excelent mod de a reduce nivelul de anxietate. Insa, din cand in cand, poate ai nevoie de un plus de relaxare dupa un program intens. Rezerva-ti un masaj post-antrenament pentru a rezolva orice tensiune, atat din punct de vedere fizic, cat si mental.
  • Amelioreaza durerea si iti imbunatateste starea de spirit. In functie de motivul pentru care te confrunti cu o durere la nivelul corpului tau, un masaj este ideal pentru a scapa de aceasta. Masajul te va ajuta sa te relaxezi, iti va imbunatati flexibilitatea si te va ajuta sa te simti cu mult mai bine. De ce? Pentru ca masajul ajuta la eliberarea serotoninei in creier, substanta chimica responsabila de reglarea dispozitia si accentueaza sentimentele pozitive.

Pentru a fi alaturi de tine in recupararea de dupa antrenament si pentru a te ajuta sa ai parte de momentul tau de relaxare, la Futura Gym Wellness Colentina ti-am pregatit masaje de relaxare, anticelulitic sau pentru recuperare sportiva.

Sauna dupa sala pentru a-ti imbunatati performanta

Daca esti deja membru in cadrul Futura Gym Wellness Colentina cu siguranta ai vazut sauna pe care o avem pregatita pentru tine. De foarte mult timp, nu mai este considerant un lux completarea programului de fitness cu o sesiune de spa, tinand cont de accesul facilitat in salile de fitness si de numeroasele beneficii pe care le are. Febra musculara, oboseala si scaderea performantelor sunt aspecte pe care sauna le poate imbunatati.

3 beneficii ale saunei dupa efort:

  • Recuperarea musculara: Dupa o sedinta de antrenament intens, cu siguranta muschii tai resimt din plin tot efortul depus pentru ca acestia sunt pusi sa lucreze mai mult decat sunt ei obisnuiti, ceea ce cauzeaza aparitia inflamatiei sau febrei musculare. Toate acestea conduc la dureri musculare, crampe si sensibilitate. Cateva minute la sauna vor spori procesul de recuperare a muschilor prin accelerarea circulatiei sangelului si a oxigenului. Totodata, caldura saunei permite muschilor sa se relaxeze mai bine, ameliorand, astfel, tensiunea musculara.
  • Eliberarea toxinelor. Transpiratia din timpul antrenamentelor te ajuta sa te racoresti, dar sa si elimini toxinele din corpul tau. Poti prelungi beneficiile transpiratiei printr-o sesiune la sauna ce te va ajuta sa-ti cureti corpul de toate toxinele si sa te simti cu mult mai bine dupa antrenament. Un lucru este important: sa te asiguri ca esti hidratat pentru ca vei pierde foarte multe lichide.
  • Pierderea in greutate. Pentru majoritatea persoanelor, pierderea in greutate este obiectivul principal intr-un program de antrenament. Din fericire, exista foarte multe studii si exemple care demonstreaza  corelatia intre utilizarea saunei si procesul de slabire. Saunele stimuleaza sistemul cardiovascular, imunitar si limfatic si ajuta la detoxifierea organismului. Astfell, sauna te poate ajuta la accelerarea procesului de recuperare musculara, la imbunatatirea starii de sanatate si la scaderea tesutului adipos.

Acum ai toate motivele sa-ti completezi programul de antrenament si cu o sesiune de spa la Futura Gym Wellness Colentina. Profita acum de pachetul promotional pe care l-am pregatit pentru tine, valabil doar pana pe 15 mai 2019.

ABONAMENT FULL TIME  NELIMITAT ACCES SPA (piscina, sauna, jaccuzi)

Related Posts

Leave a comment