Cele mai frecvente greseli pe care le faci in sala de fitness

Pentru a avea un stil de viata cat mai sanatos, cu totii ar trebui sa ne gasim cateva momente in saptamana in care sa ne antrenam, iar atunci cand o facem, rutina apare fara sa ne dam seama. Intram in sala de fitness, ne aruncam lucrurile in dulapul din vestiar, ne facem antrenamentul si apoi, plecam. Dar cum ramane cu lucrurile pe care ar trebui sau nu sa le ignoram sau despre greselile pe care putem face pe durata antrenamentului? Cu siguranta, fiecare dintre noi a facut cel putin o greseala care a ne-a impiedicat sa profitam la maximum de fiecare antrenament. Iata care sunt cele mai frecvente greseli pe care le faci in sala de fitness si cum le poti evita pentru a ramane motivat in continuare:
greseli frecvente in sala de fitness

Pentru a avea un stil de viata cat mai sanatos, cu totii ar trebui sa ne gasim cateva momente in saptamana in care sa ne antrenam, iar atunci cand o facem, rutina apare fara sa ne dam seama. Intram in sala de fitness, ne aruncam lucrurile in dulapul din vestiar, ne facem antrenamentul si apoi, plecam. Dar cum ramane cu lucrurile pe care ar trebui sau nu sa le ignoram sau despre greselile pe care putem face pe durata antrenamentului? Cu siguranta, fiecare dintre noi a facut cel putin o greseala care a ne-a impiedicat sa profitam la maximum de fiecare antrenament. Iata care sunt cele mai frecvente greseli pe care le faci in sala de fitness si cum le poti evita pentru a ramane motivat in continuare:

#1 Sari peste exercitiile de incalzire si cele de la relaxare

antrenament stretching

Atunci cand nu avem foarte mult timp la dispozitie, cel mai la indemana este sa incepem in forta antrenamentul, insa este important sa stim ca nu trebuie sa petrecem 2 ore in sala de fitness pentru a vedea rezultatele. De multe ori, chiar si un simplu antrenament HIIT de 10 minute poate fi alegerea perfecta pentru acele zile in care stim ca suntem mai ocupati.

Asadar, indiferent daca antrenamentul tau dureaza 10, 30 sau 60 minute, nu trebuie sa uiti de incalzirea de dinainte si relaxarea de dupa. Exercitiile de incalzire te ajuta sa-ti pregatesti corpul si muschii pentru efortul fizic ce urmeaza, evitand, totodata, si potentiale accidente. Acestea nu trebuie sa dureze foarte mult sau sa fie prea complicate, ci o rutina simpla de 5-10 minutee care sa-ti lucreze toate grupule majore de muschi, este suficienta. Cand vine vorba despre momentul de relaxare, nu trebuie decat sa aloci alte 5-10 minute pentru stretching si mentinerea anumitor pozitii pentru 10-30 de secunde.  

#2 Faci aceleasi exercitii de fiecare data

Daca intrebi un pasionat al fitness-ului care sunt sfaturile lor pentru a incepe antrenamentul in sala, probabil ca cele mai multe raspunsuri ar fi incearca toate exercitiile si gaseste-l pe cel care iti place cel mai mult. Intr-adevar, este un raspuns dupa care ar trebui sa te ghidezi, insa, cu o exceptie. Poate ca ti se pare efortul prea mare atunci cand mergi pentru prima data la sala, alergi cate 2 km si ridici greutati de 10 kg, insa pe masura ce continui sa faci aceste exercitii, ele devin din ce in ce mai usoare pentru ca muschii tai se vor obisnui cu ele. Daca continui sa alergi acei 2 km cu aceeasi intensitate sau sa ridici doar greutatile de 10 kg, nu vei mai putea sa vezi rezultatele. Ceea ce trebuie sa facem este sa supunem corpul nostru la diverse intensitati de efort prin modificarea vitezei sau a distantei de alergare sau prin cresterea greutatii pe care o ridicam. Pe langa faptul ca acest lucru ne va ajuta sa vedem rezultatele pe care le dorim, scade si riscul de a ne plictisi in sala de fitness

rutina antrenament

#3 Nu incluzi in antrenamentul tau si exercitiile de forta

Indiferent ca te antrenezi pentru ca vrei sa te mentii in forma, sa slabesti sau vrei sa participi la un maraton, de cele mai multe ori, solutia pare sa fie exercitiile cardio. Nu spunem ca acestea trebuie neglijate din rutina noastra de antrenament, mai ales, ca ajuta la mentinerea sanatatii cardiorespiratorii, insa, pentru a ne imbunatati si a ne mentine conditia fizica per ansamblu, este nevoie de mult mai mult. Aici intra in forta exercitiile de forta si rezistenta, acestea aducand beneficiile reale asupra organismului nostru, precum: accelerarea metabolismului, arderea unui numar mai mare de calorii pentru mai mult timp chiar si dupa finalizarea antrenamentului, in momentele de repaus.

In momentul in care decizi sa incluzi exercitiile de forta in antrenamentul tau, recomandarea noastra este sa te consulti cu antrenorii din sala de fitness pentru a-ti oferi cateva sfaturi si pentru a-ti arata cum trebuie sa folosesti corect echipamentul si accesoriile necesare.

#4 Nu ai o alimentatie corecta

Daca esti incepator in lumea fitness-ului sau te antrenezi pentru a te mentine in forma, atunci probabil ca nu trebuie sa-ti faci prea mult griji cu privire la momentul in care mananci inainte sau dupa antrenament. Insa, pe masura ce antrenamentele sunt de o intensitate mai mare sau obiectivele tale sunt mai ambitioase,  recomandarea este sa te consulti cu un nutritionist care te poate ajuta sa-ti creezi un plan alimentar personalizat. Ceea ce trebuie sa facem este sa privim alimentele pe care le consumam ca un combustibil si sa ne gandim de fiecare data daca ceea ce mancam ne ajuta sa ne pastram organismul in stare de functionare optima .

📌1 sedinta consultanta in nutritie | 100 lei;
📌 Plan de nutritie personalizat | 150 lei (tariful se aplica doar celor care au achizitionat in prealabil sedinta consultanta in nutritie);
📌 Plan de nutritie personalizat | 250 lei.

alimentatie corecta

#5 NU ITI SETEZI OBIECTIVE REALISTE

La inceputul fiecarei provocari, daca nu iti setezi obiective, cum vei stii sa masuri rezultatele, ce imbunatatiri sa faci si cand sa te bucuri de succes?  Cand vine vorba de alegerea obiectivelor noastre de fitness, este recomandat sa le prezentam in mod adecvat, sa le putem masura si sa fie relevante in timp. Doar asa putem stabili mai bine ce solutie este mai potrivita pentru a le atinge si vom putea spune ca am reusit. Spre exemplu, un astfel de obiectiv poate suna asa In urmatoarele 3 luni, voi reduce circumferinta taliei cu 5 cm. Acest obeictiv este specific, masurabil in timp, realistic si relevant pentru ceea ce ti-ai propus ca rezultat.

Indiferent ca te regasesti sau nu in cele mai frecvente greseli pe care le faci in sala de fitness, prezentate mai sus, nu te descuraja. Vei observa ca multe sunt legate intre ele, exact ca intr-un puzzle. Ceea ce nu trebuie sa pierzi din vedere este faptul ca in lumea fitness-ului exista mereu ceva nou de invatat si mici ajustari pe care sa fii dispus sa le faci pentru a avea acel stil de viata pe care ti-l doresti.

program de tonifiere

Related Posts

Leave a comment